Lente en (automated) marketing

lente2

Na een week waarin het regende van de complimentjes en ik me afvraag of dit oogsten is na jarenlang noeste arbeid, wordt die dromerige gedachte ruw verstoord door opdrachtgever x met wie ik mijn gedachten deel: ‘Lente’, zegt zij.

Aardige woorden onder meer voor eerder geschreven artikelen over automated trading en automated marketing, voor Twinkle Magazine en voor Tijdschrift voor Marketing. Artikelen die nadat je ze hebt geschreven al haast weer zijn achterhaald door wat de voortdenderende techniek mogelijk maakt. In die zin loop je als journalist vaker achter de feiten aan. We beschrijven meestal geen science fiction en vertellen er pas over wanneer het een rol speelt in de maatschappij of als tenminste een gedegen vermoeden bestaat dat het een rol gaat spelen. Wet- en regelgeving komt daar dan weer eens achteraan hobbelen. Dus een ding is zeker: er kan technisch een heleboel meer dan wat wet- en regelgeving toestaat. Daarover een andere keer meer.

En ondertussen geniet ik alvast van het beginnende lenteweer.