+31 6 2155 7174 info@ellenkleverlaan.nl

Branding (over deze website)

Wat is een merk? Een merk is de optelsom van alle uitingen van in dit geval mijzelf. Uitingen van talige en niet-talige aard. Zeker zo belangrijk aan een merk is de betekenis ervan voor de doelgroep: in dit geval mijn (potentiële) opdrachtgevers.

Nou heb ik naar dat laatste nog geen onderzoek gedaan. Over het eerste, de uitingen van talige en niet-talige aard betreffende mijzelf, kan ik wel wat vertellen. En wel aan de hand van deze nieuwe website.

Over deze website heb ik wel een tijdje gedaan. Iets met een virus en hoe de moed me in de schoenen zakte omdat er opeens minder vraag was naar mijn werk. Moest ik uitzien naar ander werk? Andere positionering kiezen?

Ik verdiepte mij in strategie omdat ik daarmee nou eenmaal al vaker bezig was en verschillende strategietrajecten heb begeleid. Complementair met ’tekst’ bovendien. Maar ik ontdekte dat ik het graven, puzzelen en schrijven toch boeiender vond. Journalistiek boven strategie, zogezegd. Hoewel ik met tekst nog steeds graag bijdraag aan de strategie van organisaties.

Daarna verdiepte ik mij in storytelling. Ook dat leek mij een mooie verdieping van mijn werk. Boeiende materie waarover ik vervolgens veel heb geleerd. Doordat het virus ook complotdenken groot maakte, en complottheorieën grotendeels zijn gebaseerd op een aantrekkelijk verhaal (althans aantrekkelijker dan een feitelijk juist verhaal), storytelling dus, besloot ik ook hiermee niet verder te gaan. Maar net als strategie gebruik ik storytelling nog steeds in mijn werk.

Feit is dat weldra mijn werk weer aantrok. En zo besloot ik te blijven doen wat ik al een tijdje doe, maar wel met meer focus te gaan doen. Ik kies onomwonden voor het werkveld dat de zorg beter gaat maken: de ‘harde kant’ van de zorg: innovatie, techniek, it en (de beschikbaarheid van) veilige data(uitwisseling).

De focus was er. Nu nog de website.

Wat ik wil vertellen met deze website, ontstond vanzelf als gevolg van die focus. Het was echter wel even zoeken naar de juiste kleuren. Het ging van:

Al te warm – mijn vorige website in terra, groen en oudroze – naar:

Kille kleuren – donkergrijs en wit met een vleugje lichtroze, wat ik bij nader inzien toch te girlie vond, dat laatste – naar:

Verschillende tinten groen – maar groen is niet mijn kleur.

En toen had ik het.

Aardse kleuren. Niet alleen als hommage aan de aarde als ons grootste goed, maar ook de kleuren waar ik mij sterk en goed bij voel. Klei/blauwgrijs, zand/beige, aarde/terra en steenrood.

Voor de fotografie tekende Ivo van der Bent. Het decor vormde de NDSM-werf, onze huidige woon- en werplek. Het mooie weer deed de rest.